مسعود-از-رئيس-جمهور-خواست-تا-فرمان-صادرشدۀ-خود-را-پس-گيرد

 احمدضيا مسعود نمايندۀ پیشین رئیس جمهورى در امور اصلاحات و حکومتدارى خوب ‌می‌گوید؛ مردم به من رای داده اند و رئیس جمهور غنی حق برکناری مرا ندارد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، احمدضيا مسعود نمايندۀ پیشین رئیس جمهورى در امور اصلاحات و حکومتدارى خوب امروز (سه شنبه 29 حمل) در یک برنامه خبری در کابل گفت؛  نظر به تعهدات کتبى و خصوصيات که در تشکيل حکومت وحدت ملى وجود دارد، رييس جمهور حق برکنار کردن من را ندارد.

آقای مسعود افزود؛ حکومت وحدت ملى، ازطريق يک انتخابات شفاف و آزاد به وجود نيامده است که رئیس جمهور هر کسی را بخواهد برکنار کند.

نماینده پیشین رئیس جمهور در امور حکومتداری خوب بیان داشت؛ "تقلبات انتخاباتى صورت گرفت و همه به اين عقيده بودند که چطوربتوانيم يک حکومت مصلحتى را ايجاد کنيم که سبب ثبات سياسى گردد چنانچه مشارکت من هم درسال ٢٠١٤ درانتخابات رياست جمهورى، بخاطراين بودکه بى ثباتى سياسى درکشور به وجود نيايد و خداى ناخواسته ما شاهد يک جنگ داخلى درکشور نباشیم."

مسعود تاکید کرد؛ نظر به تعهدات کتبى و خصوصياتى که درتشکيل حکومت وحدت ملى وجود دارد، رييس جمهور اين حق را ندارد تا من را از سمتم عزل کند.

او خطاب به رئیس جمهور بیان داشت: نبايد زمينه براى بى ثباتى سياسى مساعد گردد؛ چرا که مردم دیگر تحمل بى ثباتى سياسى و جنگ هاى داخلى را ندارند.

 مسعود از رئيس جمهور خواست تا فرمان صادرشدۀ خود را دوباره پس گيرد و براى مردم اعلام کند که اين، يک فرمان فاقد محتوا و بی معنا بوده است.

وى که علت برکنارى اش را نميداند گفت: "نه براى من دليل  برکنارشدنم گفته شده و نه با داکترعبدالله بعنوان شخص دوم کشور در اين زمينه مشورت صورت گرفته است."

احمدضياء مسعود گفت که با مردم، در حال رايزنى است و براى پيداکردن يک راه معقول مشوره مى نمايد و  تا چند روز دیگر و پس از مشورت‌ ها، در يک نشست خبری  موضعگيرى خود را اعلام خواهد کرد.

اين مقام پيشين حکومت، روزگذشته براساس فرمان رئيس جمهورمحمداشرف غنى از سمتش بعنوان نماينده خاص رييس جمهور در امور اصلاحات و حکومتدارى خوب، برکنارشد.

رياست جمهورى مى گويد که احمدضيا مسعود، به دليل موفق نبودن در کارهايش برکنارشده است.

 مسعود از رئيس جمهور خواست تا فرمان صادرشدۀ خود را پس گيرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد